18 Nisan, 2024

AUZEF Veri Tabanı Yönetim Sistemleri

YouTube | Support : Buymeacoffee | GitHub - Videolardaki Dosyaları İndir

AUZEF Veri Tabanı Yönetim Sistemleri Oynatma Listesi :  YouTube Shorts Playlist




- 1) DB Browser Uygulamasının Kurulumu :


AUZEF veri tabanı ve yönetim sistemleri derslerindeki SQL sorgularının tamamını uygulamalı olarak anlattığım video serisi için ücretsiz ve küçük boyutlu bir uygulama olan DB Browser uygulamasının Windows ve macOS işletim sistemleri için kurulumunu anlattım.






- 2) 1. Ünite Özet ve Soru Çözümleri :


AUZEF veri tabanı ve yönetim sistemleri dersinin 1. ünitesinde dosya kavramını, veri tabanı sistemine neden ihtiyaç duyulduğunu, veri modelinin ne olduğunu, dosyalarda erişim yöntemlerini anlatmaya çalıştım ve ünite sorularının çözümlerini gösterdim.




- 3) 2. Ünite Özet ve Soru Çözümleri :


AUZEF veri tabanı yönetim sistemleri dersinin 2. ünitesinde varlık ve ilişki kavramı, varlıkları eşleştirme biçimleri, süper anahtar ve anahtar kavramı, varlık ilişki şemalarının veri tabanı tablolarına nasıl dönüştüğünü, nitelik ve etki alanlarının neler olduğunu anlatmaya çalıştım ve ünite sorularının çözümlerini gösterdim.




- 4) 3. Ünite Özet ve Soru Çözümleri :


AUZEF veri tabanı yönetim sistemleri dersinin 3. ünitesinde ilişkisel veri tabanı yönetim sisteminin, birincil anahtar yani primary key kavramının, dış anahtar yani foreign key kavramının ve kısaca NoSQL sisteminin mantığını anlatmaya çalıştım ve ünite sorularının çözümlerini gösterdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder