23 Temmuz, 2012

Metin-Resim Arası Dönüşüm (Renkli)

Burada anlattığım yazının devamı olarak bu yazıda metinden resme dönüşüm örneğinin renkli olanını vereceğim. Mantık aynı olduğu için konu hakkında linkteki yazıdan bilgi edinebilirsiniz.



Bu örnekte farklı olarak bir harf bir piksele; kırmızı,yeşil ,maviden ve bunların kombinasyonları arasından rastgele seçiliyor. Bu yüzden aynı metin için oluşan resimler birbirinden farklı oluyor. Fakat geri dönüşüm işleminde bu bir fark ya da sorun oluşturmuyor.Bir önceki yazıdaki gri seviye olarak oluşturduğum mantığa göre renkli olan bu yöntem biraz daha gelişmiş hali.


Aşağıdaki resimler İstiklal Marşımızın tamamını içeriyor. Hepsi İstiklal Marşı olmasına rağmen piksel renkleri rastgele seçildiğinden renk olarak birbirinden farklı oluyor.Farklı olan resimlerden 4 tanesini örnek olarak vereyim.Normalde 1 resim işimizi görüyor renklerin rastgele seçildiğini göstermek açısından 4 tane kaydetmiştim.(Olasılık olarak diğer resimler aynı da olabilir, kesinlik yok.Sonuçta her resim birbirinden farklı olaylar.)


İstiklal Marşımızın resim verisi olarak işlenmiş hali.




Bu resimler orijinal, direkt programın oluşturduğu resimler yani herhangi bir resim düzenleme programı ile küçültülmüş resimler değil. Bu benim için çok önemli olduğu için tekrar belirtmek istedim.


Aslında mantığı kendime ait olan bu konuyu geliştiriyordum. Ama bazı arkadaşların konuya vakıf olamamalarından dolayı yaptıkları yıkıcı eleştiriler yüzünden buraya yazma şevkim kalmadı ki zaten uzun zamandır ilgilenmiyor ve yazmıyorum. Bunlar bilgisayarımda eskiden oluşturduğum yazılardı. O yüzden bir kaç tane olan bu yazılar bittiğinde yeni bir şey üzerinde kafa yormayı düşünmüyorum.


Arkadaşların boş iş dediği ya da o gözle baktığı bu konuların bilimsel adı Steganografi yani eski Yunancada gizlenmiş, görünmeyen yazı anlamına gelmekte ki Kurtuluş Savaşında kağıtlara limon suyu ile yazılmış yazıları ışıkta okumak suretiyle sık sık kullanılmıştır.(Daha fazla örnek için google a danışabilirsiniz.) Bu teknik bir şifreleme tekniği olmayıp şifrelemeyi tamamlayan bir tekniktir. Günümüzde veri şifrelemenin önemini tartışmak ise havanda su dövmeye benzeyeceği için bu konuya hiç değinmiyorum.


Bu teknikte temel amaç bir veriyi başka bir veri olarak işleme ya da bir veriyi başka verinin içine gizlemektir. Yani ortada benim uydurduğum bir şey yok. Nette bu kelimeyi aradığınızda zaten gelmişini geçmişini görebilirsiniz. :D Ben sadece bu teknik içinde kendi anlayacağım şekilde, mantığı tamamen bana ait olan bir yöntem buldum olay sadece bu. Yöntemim hiç bir şifreleme tekniği kullanmadan yazıyı sadece piksel değerine dönüştürüyor. Bu metin aynı anda şifrelenip resme dönüştürülebilir. İşlem basit….


İlgilenenler kriptografi, kriptoloji gibi kavramları araştırabilir.


Teşekkürler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder