11 Ağustos, 2012

Bir Piksele Üç Harf Sığar mı ?


Bir önceki yazıdaki bir piksele bir harf olarak tasarladığım çalışmamı daha da geliştirip bir piksele üç harf şekline getirdim. (Bu konuyla ilgili daha önceki çalışmalarımdan renkli resim olana buradan, gri resim olana buradan ulaşabilirsiniz.)

Mantık aslında basit bir harfi bir piksel olarak ifade ediyordum. RGB renk uzayında bir piksel R,G ve B olarak üç banttan oluştuğu için bu bantların her birine bir harf sıkıştırmayı denedim ve denemekle iyi etmişim. :)
Bu yazılardaki mantık hep aynı olduğu için konu anlatmaya gerek duymuyorum hepsini özellikle ilk yazı olan gri resim çalışmasını inceleyerek zaten bilgi edinmeniz mümkün.
Bu çalışmanın sağladığı avantaj resimdeki piksel sayısının diğer yazılarımdaki sonuca göre üçte birine düşmesi. Yani resimler çok daha küçük ama işlenen veri aynı.Tabi bu veriyi resim olarak işlemek kadar bunun geri dönüşümü de önemli olduğu için hesaplamalar ona göre yapılıyor. Veri nasıl işlenirse işlensin muhakkak geri dönüşümü başarılı bir şekilde gerçekleştirebiliyor olmalıyız. Değilse bir metni bu şekilde işlemenin hiç bir anlamı yok. :D
Buradaki işlem sadece harflerin piksele gönüştürülmesi.Herhangi bir şifreleme tekniği kullanmadım. Örneğin kendimiz bir düzenli sistem uydurup üç harfin yerini değiştirip resme dönüştürebiliriz. Bu sayede metnimizi resim olarak dönüştürürken aynı zamanda basit bir şekilde şifrelemiş oluruz.
Bu yazıda yine örnek metin olarak İstiklal Marşımızın tamamını kullandım.
Sonuç:
Bu çalışmadaki örnek resimBir önceki çalışmadaki örnek resim
Boyut : 17 x 50 pikselBoyut : 51 x 50 piksel
Yazıya gitmek için tıklayın
Teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder